Friday, March 16, 2012

3 maanden geleden

percies 3 maanden geleden was het de laatste keer voor mij om bij nederlandse internationale school te zijn. ik was verdrietig omdat ik de school moest verlaten. vroeger voelde ik me niet thuis maar in een paar dagen voordat ik wegging, voelde ik me anders. ik begon verliefd op de school en ook op de kinderen te zijn. maar ja, ik besloot om te stoppen. hoewel ik nog een kans had om door te gaan, zei ik dat ik andere baan wou hebben.

voor de eerste keer dacht ik dat mijn baan niet waardig was voor mij. ik moest hard werken om de diploma te krijgen maar ik werkte alleen maar als een au pair. ik moest de kinderen zorgen en helpen. ik wou niet die baan. natuurlijk niet. ik wou op kantoor werken. ja, dat was alles wat ik voelde in eerste twee maanden.

en dan in de derde maanden begon ik me thuis te voelen. ik hield van mijn baan. ik hield van de kinderen. ik genoot van alles wat ik deed met de kinderen. spelen, eten, zingen, dansen, knutselen. de laatste maand liep heel snel en ik moest afscheid nemen met de leraren, de kinderen, de ouders en ook de andere werknemers.

het was een mooie ervaring die ik heb gehad na het studie. ja, heel mooi. vanwege daar werken, werd mijn nederlands beter want als ik daar werk, moet ik 5 dagen per week in het nederlands spreken.
nu mag ik geen meer verdriet hebben. als ik tijd heb, kan ik toch de school bezoeken om allemaal te zien.


dag dag allemaal en tot volgende keer

No comments:

Post a Comment